fredag 14 april 2017

Vad gör man inte för katten



För ett tag sedan fick jag hem den här plåtkatten från Ojop Garden
Den är så vacker i formen och ser verkligen ut som en riktig smygande 
katt. Dessutom så är den gjord i riktigt kraftig gedigen plåt så den lär 
vara med länge.



Min tanke var att sätta ett reflexöga på den och ha den i häcken uppe 
vid vägen. Nästan alla som kör på vägen håller tyvärr alldeles för hög 
hastighet. Så nu hoppas jag att bilisterna skall haja till en aning och 
förhoppningsvis sänka farten lite.

Jag gillar svensktillverkade saker och när man handlar på Ojop Garden 
så stödjer man svensk tillverkningsindustri. Om jag inte redan hade kantjärn 
i mina rabatter så skulle jag absolut ha köpt dem här. Nu har vår lokala 
smed gjort mina för flera år sedan.



Mackan – fortsätt håll dig från vägen och låt istället plåtkissen försöka 
få bilisterna att köra anständigt.

Trevlig fortsatt Påsk till er alla!
Annika 

28 kommentarer:

  1. Vi kan ju alltid hoppas att bilisterna saktar in, här utanför oss (väg 160) kör en del bilar i vansinniga hastigheter :( Hoppas att din lille Mackan får många fina år till hos er :) GLAD PÅSK! Kram/Monne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså du är ju så himla trogen med dina kommentarer.
      jag är sällan på bloggen för det tar sådan tid att ladda upp jämfört med instagram.
      Glad påsk på dig och ha det så bra

      Radera
  2. Underbar plåtkatt! Ja, den riktiga katten är naturligtvis bäst ;)
    Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker redan att bilarna bromsar in lite.
      Den riktiga är ju så klart bäst.
      Fortsatt trevlig påsk
      Annika

      Radera
  3. Jättefin katt - både den med päls och utan !
    En riktig härlig påskhelg önskar jag dig !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Isa. Önskar dig också en fortsatt fin påsk.
      Annika

      Radera
  4. Refleksøyne på katten hørtes bra ut :-)
    Ha en fortsatt fin påske!
    Eirin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tycker redan att de bromsar in.
      Fortsatt trevlig påsk till dig också.
      Annika

      Radera
  5. Håber det lykkes! Folk har alt for travlt...

    hilsner fra Ulla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker redan att de bromsar in lite.
      Glad Påsk.
      Annika

      Radera
  6. På vår gata har vi satt urnor, men vet i katten om det hjälper så mycket. Hoppas din katt hjälper, om inte annat var den jätte fin! Önskar dig en Glad Påsk :-) Och så vill jag hälsa lite extra till din goa whippet <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker redan det låter som de bromsar in.
      Glad Påsk till dig.

      Glad Påsk

      Radera
  7. Och mysigt sällskap.
    Glad Påsk
    Annika

    SvaraRadera
  8. Saknade dig på mässan och tittade lite extra i AoT monter varje gång jag gick förbi. Hoppas vi ses i något annat sammanhang i år !
    KRAM/Isa

    SvaraRadera
  9. Verkligen en vacker prydnad, hoppas bilisterna sänker farten nu.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det bra när det både är snyggt och praktiskt.
      Allt gott
      Annika

      Radera
  10. Vilken fin katt, verkligen fin i formen! Hoppas att det fungerar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkar som de inte kör så fort på natten faktiskt.
      Allt gott
      Annika

      Radera
  11. Sååå fin katt. Bra med föremål som både är till lyst och nytta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillar den. Jag det är inte ofta det är både och.
      Allt gott
      Annika

      Radera
  12. Ja, vad gör man inte för katten.

    SvaraRadera
  13. Vi hade utekatt förut men nu är de inne , alla tre. Oron som jag hade innan när Båtis sprang ut och in, är borta. Skönt och som tur vad så ar jag grannkatter som kommer och hälsar på om inte våra missar är ute (i sele). Älskar kattsällskapet ute när jag pysslar i trädgården :)

    SvaraRadera
  14. Båda katterna är såå fina. Hoppas den sovande katten håller sig borta från vägarna och låter den andra kattkompisen göra jobbet.

    SvaraRadera
  15. Det ser ut som om Zalmiak är och smyger på dina ägor!
    /EL

    SvaraRadera
  16. Ja vad gör man inte för katten! Nu bor vi så att det finns bara en otrafikerad grusväg bredvid så det är lugnt...snygg plåtkatt att ha i trädgården ändå :) Sista bilden är ljuvlig...
    Önskar dig en skön helg!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  17. Vilken underbart vacker katt, den grå alltså. Se upp så att jag inte adopterar den!

    SvaraRadera

  18. شركة المثالية للتنظيف الشركة الرائدة لجميع خدمات التنظيف بالمنطقة الشرقية - خبراء النظافة الشاملة - خبرة 23 عاما تستطيعون من خلال المثالية للتنظيف الحصول علي افضل خدمات التنظيف ومكافحة الحشرات للمنازل والشقق والفلل والمجالس والمفروشات بجميع مدن ومحافظات المنطقة الشرقية بالمملكة العربية السعودية فتقدم شركة المثالية للنظافة كل ما ليديها من امكانيات وخبرات لخدمة عملائها فهي حقا افضل شركة تنظيف بالمملكة وتوفر لعملاها الخدمات بجميع المحافظات فتوفر

    شركة المثالية للتنظيف بالدمام
    شركة المثالية للتنظيف بالخبر

    شركة المثالية للتنظيف بالقطيف
    شركة المثالية للتنظيف بالجبيل
    شركة المثالية للتنظيف بالاحساء

    وتستطيعون ايضا الحصول علي تنظيف شاملة مع التعقيم والتلميع وابادة الحشراتبجودة ودقة مثالية واسعار رخيصة مع شركة تنظيف منازل بالاحساء المتخصصة في خدمة عملائها بالاحساء علي اكمل وجة

    شركة تنظيف منازل بالاحساء
    شركة تنظيف بالاحساء

    شركة المثالية للتنظيف بالاحساء

    تواصلوا معنا لمعرفة اسعار المثالية للتنظيف بالمنطقة الشرقية وخدماتها المتميزة

    SvaraRadera